Puhelintilaukset:
0201 211222 klo 11-19

Asioidaan turvallisesti

Julkaistu: March 03, 2021

Finnlandiassa haluamme huolehtia asiakkaidemme, henkilöstömme ja yhteistyökumppaneidemme terveydestä ja turvallisuudesta. Koronavirustilanteesta johtuen toiminnassamme on tehty useita toimenpiteitä, jotta asiointi Finnlandiassa olisi turvallista. 

 

Finnlandian myymälät ja kaikki lisäpalvelut toimivat normaalisti

  • Myymälöiden yhteystiedot ja aukioloajat
  • Tilaa puhelimitse: 0201 211 222: 
    puhelinmyynti avoinna ma–pe klo 10.00–20.00, la klo 10-18, su klo 12.00–18.00
  • Verkkokauppa 24/7
  • Asiakaspalvelu: arkisin klo 8.00–20.00 ja lauantaisin klo 10.00–18.00
  • Mäntsälän keskusvarasto: arkisin klo 10.00–20.00

Palvelutilanteet ja hygienia

Myymälöidemme sekä muiden tilojemme siivouksesta ja käsihygieniasta huolehditaan tehostetusti. Puhdistamme kosketeltavat pinnat mm. ovien kahvat, myyntitiskit ja asiakaskyselylaitteet useita kertoja päivässä. Huolehdimme käsihygieniasta. Kaikissa myymälöissämme on saatavilla käsidesiä asiakkaillemme. Asiakaskohtaamisissa säilytämme yli kahden metrin turvavälin. Pidäthän yli kahden metrin turvavälin myös toisiin asiakkaisiimme ja myyjiimme. Myyjämme käyttävät kasvomaskeja. Suosittelemme vahvasti myös asiakkaidemme käyttävän kasvomaskeja. Me sairastamme kotona, emmekä tule töihin edes lievissä vilustumisoireissa. Ethän sinäkään tule sairaana myymäläämme.

Myymälämme ovat tilavia tehostetulla hygieniatasolla, joka mahdollistaa turvallisen asioinnin Finnlandiassa.

Tilausten myymälänoudot ja kotiintoimitukset

Postin, Matkahuollon ja Hakosen toimitukset tapahtuvat korotettujen hygieniatasovaatimusten mukaisesti. Haluamme myös muistuttaa, ettei koronavirus tartu lähetysten välityksellä. (THL:n tiedote).

Hakosen kotiintoimitukset

  • Kotijakelutilaukset toimitetaan kotiin sisälle asti rajoituksia ja turvavälejä noudattaen. Kuljettajat pitävät kasvomaskeja toimituksen yhteydessä.
  • Mikäli asiakas ei halua kuljettajia asuntoon sisään, tilaus toimitetaan kotiovelle.
  • Pyydämme myös vastaanottajaa kunnioittamaan turvavälejä ja antamaan näin kuljettajille turvallisen työympäristön.
  • Mikäli asiakas on kipeä tai esimerkiksi karanteenissa, toimitamme tilauksen ainoastaan kotiovelle saakka.
  • Hakonen ei ota vastaanottajalta kuittausta/allekirjoitusta lähetyksestä, vaan lähetys kirjataan kuljettajan toimesta vastaanotetuksi Hakosen järjestelmään ja/tai lähetteelle.
  • Käsineiden lisäksi kuljettajat käyttävät käsidesiä jokaisen asiakastoimituksen välissä.

Postin kotipakettitoimitukset

  • Normaalista tavasta poiketen, lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen vaan Postin kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen.
  • Posti ei myöskään pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin järjestelmään.

Postin noutopisteisiin toimitettavat lähetykset (palvelupisteet)

  • Postin palvelu- ja noutopisteiden työntekijät eivät ota omiin käsiinsä asiakkaan henkilökohtaisia tavaroita, kuten henkilöllisyystodistusta tai matkapuhelinta, kun he noutavat lähetyksiä.
  • Kumppaneiden palvelupisteissä työntekijät noudattavat palveluntarjoajan ohjeistuksia (sikäli, kun ne ovat täsmällisempiä kuin Postin ohjeet).
     
  • Lisätietoa Postin nettisivuilta.

Matkahuollon tiedote muutoksista tavaranluovutuksiin

  • Paketit kulkevat normaalisti ja näköpiirissä ei tällä hetkellä ole kuljetusaikojen pidentymisiä tai viivästymisiä.
  • Toistaiseksi vastaanottajalle pakettia toimitettaessa Matkahuollon kuljettajat jättävät paketin ovelle ja odottavat hieman kauempana, kunnes vastaanottaja avaa oven.
  • Matkahuollon asiakaspalvelijat ja kuljettajat eivät käsittele vastaanottajan henkilöllisyystodistusta tai puhelinta. Esimerkiksi lähetystunnusta tai vastaanottajan henkilöllisyyttä tarkistettaessa asiakas pitää henkilöllisyystodistusta tai puhelinta omassa kädessään.  
  • Toistaiseksi vastaanottajalta ei pyydetä allekirjoitusta, vaan Matkahuollon asiakaspalvelija tai kuljettaja merkitsee paketin vastaanotetuksi järjestelmään.
  • Matkahuollon toimipaikoissa maksupäätteiden läheisyyteen on sijoitettu käsidesiä ja/tai kertakäyttöhansikkaita asiakkaiden käyttöön.
  • Matkahuollolla on varasuunnitelma poikkeustilanteisiin ja esimerkiksi terveydenhuollon ja ruokahuollon kuljetukset pystytään hoitamaan aikataulussa aina, myös siinä tilanteessa, että muihin kuljetuksiin tulisi viipeitä.
  • Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että koronavirus olisi tarttunut pakettien välityksellä. THL kertoo, että pintojen osuus viruksen leviämisessä ei ole merkittävä, sillä virus ei säily tartuttavana pinnoilla pitkään, etenkään vaihtelevissa lämpötiloissa.
     
  • Lisätietoa Matkahuollon nettisivuilla

Koronavirustilanteesta aiheutuneet tilapäiset saatavuus- ja toimitushaasteet

Globaali koronaviruspandemia aiheuttaa haasteita raaka-aineiden saatavuuteen ja tehtaiden toimivuuteen. Tuotannon esteet aiheuttavat osaan toimituksista viivästyksiä. Pyrimme tiedottamaan mahdollisista viivästyksistä viipymättä asiakaskohtaisesti.

Toivomme, että ratkaisut Finnlandian malliston tuotteista tuovat iloa ja viihtyisyyttä kotiisi ja mökille tai vaikkapa etätyöhön. 

Pidetään talouden rattaat pyörimässä ja tuetaan kotimaisia yrityksiä. Yhdessä tästä selvitään!

 

TAKAISIN YLÖS