Puhelintilaukset:
0201 211222 klo 11-19

Yleiset ehdot


1. Verkkokauppa finnlandia.fi

Finnlandia.com-verkkokauppa on Finnlandian (0583816-0) ylläpitämä verkkokauppa. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Finnlandian ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Finnlandia pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassaolevia ja hyväksyttyjä sopimusehtoja, jotka ilmenevät Finnlandia.fi-verkkokaupan sopimusehdot-sivulla.


Finnlandia ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat force majeure -esteistä. Tällaisina esteinä pidetään ennalta-arvaamattomia seikkoja tai olosuhteita, joihin Finnlandia ei ole toiminnallaan voinut vaikuttaa ja jotka eivät ole kohtuudella ratkaistavissa. Finnlandia on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ensi tilassa tällaisista esteistä.

2. Asiakas

Finnlandia myy tuotteita ja palveluita kuluttaja-asiakkaille. Finnlandia-verkkokaupassa noudatetaan kuluttajasuojalain 6. luvun etäkauppalakia.

Asiakkaan velvollisuutena on tilausta tehdessään luovuttaa sellaiset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen tilauksen ja tilausasiakirjojen toimittamista varten. Toimitusaika-arviot annetaan Finnlandian varastotilanteen ja maahantuojien antaminen tilausaika-arvioiden perusteella. Finnlandia ei ole vastuussa ennalta-arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä, mutta on velvollinen ilmoittamaan näistä asiakkaalle ensi tilassa.
 

3. Tietosuoja

Asiakkaiden tiedot tallennetaan Finnlandian:n ylläpitämään asiakasrekisteriin, jonka tietoja käytetään sähköiseen asiakassuhteen hoitamiseen. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä tästä. Finnlandia ei luovuta osoitetietoja suoramarkkinointia varten kolmansille osapuolille. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ottamalla yhteyttä Finnlandian ylläpitämään asiakaspalveluun. Finnlandia.com-sivustolla käytetään evästeitä. Evästeillä parannetaan ja nopeutetaan asiointia ja niitä voidaan käyttää lisäksi tarjousten ja henkilökohtaisten tarjousten ja tuotesuositusten tarjoamiseen. Asiakas voi kieltää evästeiden käytön omasta verkkoselaimestaan.


4. Hinnat, takuu, tuotteet

Finnlandia.fi-verkkokaupan hinnat ovat euroissa (€) ja sisältävät arvonlisäveron (24 %). Tuotteiden takuu määräytyy tuotteen valmistajan takuuehtojen mukaisesti. Tuotehintoja ja toimitus- ja asennushintoja päivitetään säännöllisin väliajoin verkkokaupassamme. Varaamme oikeuden myös teknisistä ja inhimillisistä virheistä johtuvien hintojen ja tuotetietojen korjauksiin / tarkistuksiin.


Peruutuksen yhteydessä aiheutuvat logistiset kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Kunkin tuotteen toimitusvaihtoehdot on nähtävillä tuotekortissa. Tuotteen lopulliset toimituskulut määräytyvät ostoskorissa postinumeroperusteisesti. Katso lisää toimitustavoista ja -hinnoista tästä. 


Varaamme oikeuden toimittaa tarjoustuotteita 1 kpl/asiakas. Varaamme myös oikeuden olla toimittamatta tilausta, mikäli tuotetiedoissa on ollut hintavirhe (esim. tuotteella ei ole hintaa lainkaan), tai jos tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ei ole enää saatavilla (tilanteita aiheutuu satunnaisesti hakukoneiden säilöessä vanhoja tuotetietoja muistiinsa). Halutessanne lisätietoja verkkokauppamme toimitusehdoista, voitte vapaasti olla yhteydessä meihin. Varaamme oikeuden olla toimittamatta tuotteita jälleenmyyjille.


TAKUU JA VIRHEVASTUU


Tuotetakuu on myyjän tai huonekalun valmistajan tai maahantuojan vapaa-ehtoisesti antama lisäsitoumus siitä, että tavara toimii käyttötarkoitukseensa vähintään luvatun määräajan. Pääsääntöisesti myynnissä olevien tuotteidemme takuun antavat tuotteiden valmistajat ja maahantuojat.


Virhevastuuta koskevat säännökset on määritelty kuluttajansuojalain 5 luvussa ja niitä sovelletaan, jos tuotteella ei ole takuuta tai takuuaika on päättynyt. Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella.



HYVÄ TIETÄÄ


Takuu kattaa valmistus- tai materiaalivirheistä aiheutuneet viat, jotka ovat ilmenneet takuuaikana. Edellytyksenä on, että virheistä ilmoitetaan kohtuullisessa ajassa sen havaitsemisesta, tai hetkestä jolloin voidaan olettaa, että virhe olisi pitänyt havaita. Virheen havaitsemisen hetkestä tulee tuotetta käyttää tavalla, joka ei pahenna virhettä, eikä aiheuta turhia lisävaurioita.


Reklamaation saapuessa olemme tarvittaessa yhteydessä tuotteen valmistajaan, joka arvio kuuluuko reklamaatio määritellyn takuun piiriin vai ei. Tästä syystä reklamaatioiden käsittelyissä kestää toisinaan aikaa siitä huolimatta, että pyrimme vastaamaan jokaiselle asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.


Uudesta huonekalusta voi tulla hajuja tuotteen pakkauksesta avaamisen jälkeen, jotka poistuvat joidenkin viikkojen kuluessa. Vähentääksesi voimakkaita uuden tuotteen tuoksuja voit purkaa huonekalun pakkausmateriaalit ulkona ja kantaa tuotteen vasta sen jälkeen sisälle.



TAKUU ALKAA


Takuuaika alkaa, kun asiakas on vastaanottanut ostamansa tuotteen. Suosittelemme säilyttämään ostoksen kauppakirjan takuuajan päättymiseen saakka. Tuotteen korjaaminen tai uuden tuotteen viallisen tilalle toimittaminen ei pidennä tai uusi ostetun huonekalun takuuaikaa. Takuu edellyttää aina, että tuotetta on käytetty asianmukaisesti siten, mihin tuote on tarkoitettu.



TUOTTEEN VIRHE JA SEN KORJAAMINEN


Mikäli havaitset tuotteessa virheen, tulee siitä ilmoittaa viipymättä asiakaspalveluumme. Virheilmoitukseen tulee sisällyttää kuvat ja tieto virheestä, sekä kauppasopimusnumerosi.


Takuun piiriin liittyvistä reklamaatioista on ilmoitettava viimeistään yhden (1) kuukauden kuluessa siitä hetkestä, kun virhe on huomattu tai virhe olisi pitänyt havaita. Asiakas on velvollinen tarkastamaan tuotteen heti sen vastaanottamisen yhteydessä. Tuotetta tulee käyttää vain siinä ympäristössä ja sillä tavalla, kuin mihin se on suunniteltu. Virheen arvioinnissa tuotetta tarkastellaan sen normaalissa käyttöympäristössä ja asennossa niin, että tuote on täysin oikein kasattu.


Finnlandia.fi tai tuotteen valmistaja arvioi saadun tiedon ja kuvien mukaan, onko tuotteessa virhe ja harkintansa mukaan joko korjaa tai korvaa tuotteen uudella vastaavalla tuotteella. Mikäli tuotteen korjaus tai uuden tuotteen toimittaminen katsotaan kohtuuttomaksi esimerkiksi korjauksesta tai kuljetuksesta aiheutuvien kustannusten vuoksi, asiakkaalla on oikeus hinnanalennukseen kyseisen virheen arvoa vastaavalla määrällä. Maskun Kalustetalo tai tuotteen valmistaja arvioi virheen arvon tapauskohtaisesti suhteessa tuotteesta maksettuun hintaan. Myyjänä sitoudumme siihen, että kaikki tuotteen korjaukset tai korvaamiset tapahtuvat kohtuullisessa ajassa reklamaation vastaanottamisesta.


Mikäli kalustekorjaajamme korjauskäynnin yhteydessä toteaa tuotteen virheettömäksi tai vian aiheutuneen virheellisestä käytöstä, Masku varaa oikeuden periä korjaajan käyntikulut asiakkaalta.



TAKUUN PIIRIIN KUULUMATTOMAT ASIAT


Tuotteen normaali kuluminen, venyminen, painuminen, kimmoisuus, värimuutokset, kolhiintuminen tai asiakkaan itse aiheuttamat kuljetuksesta, asennuksesta tai varastoinnista johtuneet vauriot. Esimerkiksi nahka on luonnonmateriaali, joka venyy ja tästä johtuvat ns. rypyt kuuluvat ominaisuuksiin sekä kankaiden vastaava venyminen ja jossain määriin nyppyyntyminen on normaalia. Kosmetiikkatuotteiden ja lääkeaineiden (esim. jotkin sydänlääkkeet) aiheuttamat kulumat ja haalistumat nahkaisissa niska- tai käsinojissa eivät ole takuun alaisia vikoja. Suoraan ihokontaktissa olevat nahkapinnat tulee hoitaa asianmukaisesti nahanhoitotuotteilla.


Takuu koskee vain yksityiskäyttöön hankittuja tuotteita.


Takuu raukeaa huonekalun sopimattomasta käytöstä, huonosta kunnossapidosta, terävien esineiden väärinkäytöstä, tuotteen vääntämisestä tai kasaus- ja käyttöohjeiden noudattamatta jättämisen myötä. Tuotetta tulee käyttää siinä ympäristössä ja sillä tavalla, kuin mihin se on suunniteltu. Esimerkiksi verhoiltu sohva ei ole ulkokaluste, ellei tästä ole erikseen mainittu tai tuote kuulu puutarhakalusteisiin. Parveke luokitellaan ulkotilaksi ja sisäkalusteen käyttö parvekkeella ei ole tuotteen normaalia käyttöä.


Reklamaation korvattavuus selvitetään tapauskohtaisesti, mikäli on syytä olettaa, että huonekalua on käytetty epäasianmukaisesti tai tuotetta on muokattu tai korjattu jonkun muun henkilön tai edustajan kuin Finnlandia.fi toimesta. Mikäli tuotteen tarkastusmerkintä on poistettu, irrotettu, muokattu tai tehty mahdottomaksi lukea, on hyvin todennäköistä, ettei tuote kuulu reklamaation piiriin. Takuu ei kata tuotteen virheestä johtuvia välillisiä vahinkoja tai sellaisia vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet tuotteen käytöstä. Finnlandia.fi ei korvaa vahinkoja, jotka aiheutuvat takuun piiriin toimitettavan tai korjattavan tuotteen viivästyksestä.



5. Maskutavat

Ajankohtainen lista maksutavoista löytyy tästä. 


6. Toimitustavat

Finnlandia.com -verkkokaupan toimitustavoista löydät lisää tietoa tästä. Kotiinkuljetuksen lopullinen hinta määräytyy paketin koon sekä asiakkaan postinumeron perusteella. Lopullisen kuljetushinnan näet ostoskorissa kohdassa "toimitustapa".

Tilaus käsitellään seuraavana päivänä tilauksesta. Käsittelyn jälkeen asiakas saa sähköpostiinsa tilausvahvistusviestin. Varastotuotteiden toimitusaika on yleensä 3-7 arkipäivää tilausvahvistuksen lähettämisestä. Mikäli tuote on tilaustuote, tai toimitus viivästyy, tilausvahvistuksessa ilmoitetaan arvioitu toimitusaika. Kuljetusliike sopii asiakkaan kanssa tarkemman toimituspäivän ja -ajan.


Mikäli tuotteet tilataan noudettaviksi myymälästä, niitä säilytetään myymälän varastossa maksutta viisi arkipäivää. Tämän jälkeen Finnlandia pidättää oikeuden periä kohtuullisen korvauksen tuotteiden varastoinnista. Tuotteen saapumisesta varastoon ilmoitetaan tekstiviestitse.


OTA HUOMIOON, että valitessa toimitustavaksi Matkahuolto-lähellä palvelun, toimitamme paketin antamaasi osoitetta lähimpänä olevaan toimipisteeseen, joka ottaa vastaan isoja yli 35kg paketteja. Emme käytä pakettiautomaatteja, joten osa toimipisteistä on poissa palvelun piiristä.


Tavaran vastaanottaminen:


Asiakas on velvollinen tarkastamaan tuotetta vastaanottaessaan, että tuote on päällisin puolin ehjä ja, että pakkausten määrä täsmää kuljetusyhtiön lähetteen kanssa. Mahdollisista pakkausvaurioista tai puutteista tulee kirjoittaa varauma kuljetusyhtiön rahtikirjaan. Asiakas kuittaa tavaran vastaanotetuksi allekirjoituksellaan. Rikkoutuneista tai puutteellisista lähetyksistä tulee ilmoittaa välittömästi verkkokaupan asiakaspalveluun. Ilmoitus on tehtävä viimeistään 7 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakaspalvelu sopii asiakkaan kanssa puutteellisten tai virheellisten tuotteiden korvaamisesta tapauskohtaisesti.

Huomaathan, että emme ole velvollisia toimittamaan tilaustasi tai korvaamaan tuotetta toisella, mikäli tavarantoimittaja ei pysty tuotetta toimittamaan ajallaan tai lainkaan. Mikäli tuotetta ei ole saatavilla, hyvitämme maksamasi hinnan ilman aiheetonta viivytystä.


7. Verkkokauppaostojen palautukset

Asiakkaalla on oikeus palauttaa ostamansa tuotteet 14 päivän kuluessa vastaanottohetkestä. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, virheetön ja pakattu alkuperäispakkaukseen. Myyntipakkauksen tulee olla ehjä ja sisältää kaikki pakkaukseen kuuluvat osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Mikäli palautettava tuote on vaurioitunut tai sen arvo on oleellisesti alentunut, Finnlandia varaa oikeuden periä asiakkaalta tästä arvonalentumisesta aiheutuneet kulut. Arvonalennus määritellään tapauskohtaisesti. Finnlandia varaa oikeuden pidättää rahanpalautuksen yhteydessä tuotteen palautuksesta aiheutuneet kustannukset.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi tyynyt, peitot ja petauspatjat. 

Lisätietoa verkkokauppaostojen rahanpalautuksista löydät tästä.

8. Riidanratkaisu

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).



TAKAISIN YLÖS